Web sitemizin güncellenme işlemleri devam etmektedir.

Diffusion of Context-Aware Innovations: An Empirical Study of Sports Technologies

Yusuf Oc
Ph.D.

Konuşmacı Hakkında

Yusuf Öç lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi Elektrik ve Elektronik Mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra iki yıl boyunca özel sektörde çalışmıştır. Özel sektördeki tecrübelerinin ardından akademik kariyer çizmeye karar vermiş ve Boğaziçi Üniversitesi'nde MBA yüksek lisansını tamamlamıştır. Ardından doktora eğitimine George State Univeristy'de pazarlama alanında başlamış olup doktorasına devam ederken ilk start-up şirketi olan "Unitrend"  i kurmuştur. Bu iş kapsamında üniversite damgalı tasarımlarını Boğaziçi Üniversitesi'ne satmıştır. Tasarımları halen Boğaziçi Store'de satılmaya devam etmektedir.

İkinci start-up girişimini "mysu.com" ile gerçekleştiren Yusuf Öç, iki yıl boyunca sürdürdükten sonra bu şirketten de ayrılmıştır. Şu anda "blockchain" dünyasındaki sorunlara çözüm üreten bir start-up'da danışmanlık hizmeti vermekte olup aynı zamanda Boğaziçi Üniversitesi'nde "Spor Teknolojileri" alanındaki doktorasına devam etmektedir. Tezinin bir bölümünü oluşturan "Diffusion of Context-Aware Innovations: An Empirical Study of Sports Technologies"  başlıklı çalışmasını AMA Winter 2019'da sunmuştur. Araştırma alanları genel olarak dijital pazarlama, inovasyon ve girişimcilik üzerinedir.

Seminer Özeti

*Seminer İngilizce gerçekleşeceğinden özeti de İngilizce olarak sunulmuştur.

There is a new era of technology as a result of advancements in artificial intelligence and microsensors. Instant use of contextual data improves service customization with highly personalized feedbacks and objectives. Current literature lacks to incorporate the adoption of context-aware innovations. In an attempt to extend the current understanding of the intentions of using a context-aware technology from the consumer perspective, we used sports technologies as the study domain and created a new construct, named "Context Awareness," with four dimensions: tracking, coaching, sharing, and gamification. The purpose of this study is to understand the effects of context-aware characteristics on users’ adoption together with sports motivation, sports type, and other innovation characteristics. The proposed model is empirically tested and findings reveal that the context-aware characteristics have a effect on the new product diffusions.

 

EMBA 102
Mart 11, 2019 - 13:00